Boross Csilla operaénekesnő először mint zongoratanár, majd, mint énekművész
diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. Mesterei Németh Judit, Keönch
Boldizsár ,Tokody Ilona, Imre Gabriella, Ruth Falcon.

2003 – tól a Magyar Állami Operaház rendszeres vendégművésze.

2008-tól a Brnoi Janácek Opera tagja volt 4 évig,ahol repertoárját megalapozta többek
között a következő szerepekkel:
Tatjana,Violetta,Madama Butterfly,Aida,,Tosca, Abigaille és Vénusz -melyet az
operaház Japán turnéján többek között a tokiói Bunka Kaikanban is előadott.

2009-től a prágai operaházak – Národni Divadlo, Státni Opera, Stavovské Divadlo
rendszeres vendégművésze, ahol Elettra (Idomeneo)Fiordiligi, Donna Anna, Cio-Cio
San, Tosca, Aida, Abigaille szerepeibe bújva örvendeztette meg a prágai közönséget.

2010 márciusában a legnagyobb cseh kulturális elismerésben, az úgynevezett Thalie -
díj
ban részesítette a cseh szakmai grémium Cio-Cio San kimagasló megformálásáért.
Még ugyanebben az évben a brnói közönség szakmai díját kapta a Díva -díjat
kimagasló szakmai munkájáért.

Nemzetközi karrierje 2010 végén Európában a trieszti Teatro Verdi -ben Violettaként, a
tengerentúlon pedig a Palm Beach Operaházban Abigélként indult el. 2011-ben a
modenai Lady Macbethként való bemutatkozása után maga Riccardo Muti választotta
ki a Római Operaház Nabuccójának Abigel szerepére Leo Nucci partnerének, majd az
Italia egyesülésének 150.évfordulójára rendezett előadásban is vezényelte, melyet az
Olasz Rádió és Televízió, valamint az ARTE azóta is minden évben többször sugároz.
Még ugyanebben az évben óriási sikert aratott Manon Lescautként a Montpellier-i
Berlioz Operaházban, majd a római Caracallában Toscaként Carlo Guelfi partnereként
zárta az évadot.

2011-ben a Lyoni Operaház közönsége láthatta őt Angelica nővérként és ugyanazon
este A köpeny c. opera Giorgettájaként, David Pountney rendezésében,mely
előadásokat a MEZZO és az ARTE Tv több alkalommal azóta is közvetít.

A Washington National Opera grandiózus Nabucco előadására Placido Domingo
választotta ki, melyet Thaddeus Strassberger rendezett és Philippe Auguine vezényelt.
még ugyanezen nyáron a Savonlinnai Operafesztiválon mutatkozott be óriási sikerrel
Aidaként, ahol Johan Botha partnere volt, mindeközben Ravennában Hindemith
Sancta Susannájának címszerepét énekelte Riccardo Muti vezényletével.

Októberben a Makaói Operafesztiválon Roberto Aronica és Giovanni Meoni
partnereként, Lü Jia vezényletével debütált Toscaként.

A 2013 -as évadot a Philadelphiai Opera színpadán Abigélként nyitotta, majd négy új
Verdi szerepben debütált :
-Rómában -újfent Riccardo Muti vezényletével Werner Herzog rendezésében - A két
Foscari női főszerepét, Lucrezia Contarinit, alakítja,
-majd Melbourne-ben az Opera Australia La Fura dels Baus által megálmodott
Álarcosbál előadásainak főszereplője – amely szerep megformálásáért megkapta a
legnagyobb ausztrál színházi elismerést a GREEN ROOM AWARD-ot -,
-ezután Shanghajban az Attila Odabellájaként Daniel Oren vezényletével ,
-majd végre a hazai közönség is láthatta a Simon Boccanegra Ameliájaként a Magyar
Állami Operaházban.

Még ezen a nyáron Ralf Långbacka rendezésében Lady Macbethként tért vissza a
Savonlinna Operafesztiválra, ahol ezt a bemutatót az utóbbi 10 év legjobb előadásaként
tartották számon, amiben óriási személyes sikert is magáénak tudhathatott a
művésznő.

2014-ben a Palm Beach Opera is Lady Macbethként üdvözölhette újra, majd a Grande
Théatre de Genéve-ben debütált Roland Aeschlimann Nabuccojában Abigélként, amit
a Swiss Radio élőben , majd később számos alkalommal közvetített.

Ezen előadásokat a Magyar Állami Operaház Toscái követtek José Cura partnereként.
Júniusban a palermoi Teatro Massimoban mutatkozott be Normaként zajos sikert
aratva, ahol drámai vénáját Anna Magnani művészetéhez hasonlították.

Még ezen a nyáron óriási sikerrel mentette meg a Teatro del Liceu pereladai Andrea
Chénier előadását néhány nap alatt megtanulva, előadva Maddaléna szerepét Marco
Armiliato vezényletével, partnerei többek között Marcelo Alvarez és Carlos Alvarez
voltak. A szezon másik felében megint csak Lady Macbethként győzedelmeskedett
Henning Brockhaus rendezésében a Muscat Royal Operahouse-ban, Donato Renzetti
vezényletével.

Hazatérve különleges és ritka eseményként Vénusz és Erzsébet szerepeit egy előadáson
belül formálja meg Wagner Tannhäuser c. operájában.

Az év hátralevő részében Roma és Budapest közönsége is Aidaként csodálhatta meg
Johan Botha és Fabio Sartori partnereként.

2015-16-os szezon az Opera Pittsburg Nabuccojának Abigéljeként zajos sikerrel indult.
Hazatérve Verdi Don Carlosának Elisabetta di Valois-jaként debütált, majd Genfben
pedig A Végzet hatalma Leonórájaként Paolo Arrivabeni vezényletével, melyet a Swiss
Radio világszerte közvetített. Az évad végén az Opera de Marseille-ben debütál Lady
Macbethként, majd zárásként a római Caracallába Abigélként tér vissza immáron
ötödik alkalomal.

2016-ban Marcello Giordanival énekelt Toscát az Erkel Színház színpadán, ahova
később Aidaként és Angelica nővérként is visszatért.

Februárban Brnoba a Gioconda címszerepében debütált, óriási sikerrel. Áprilisban a
Veronai Operaházban Normaként debütált, majd júniusban Abigéllel tért vissza
Rómába .

A 2017-es év Kínában , Guangzhouban Aidaként indult, Donato Renzetti
vezényletében, a milánói Scala Operaház produkciójában,Maestro Zeffirelli
rendezésében, majd Macauban a Chénier Maddalénájaként , a Teatro Regio di Torino
produkciójában Marco Guidarini vezényletében. Ezen előadásokat a budapesti Tosca,
majd Bartók A kékszakállú herceg vára Juditjaként való debütálás követi a Limoges-i
Operaházban.

A 2018-as évad kettős debütálással indult, Verdi Macbethjének 1847-es ősváltozatát a
mexikói Bellas Artes Operaházban kimagasló sikerrel adta elő, - amit a művész is
karrierje mérföldköveként él meg -melyet a mexikói televízió élőben adott. Ezután
hetedszer visszatérve a Római Operaház színpadára, Toscaként lépett fel Stefano
Ranzani vezényletével..

Újabb mérföldkőként januárban New Yorkban a Metropolitan Opera Aida előadásában
Sondra Radvanovsky coverjeként dolgozott. Áprilisban a brnói Operaházban ismét
Giocondaként láthatják, majd májusban Budapesten A köpeny Giorgettájaként, nyári
operafesztiválokon Plzenben Abigélként, majd Besztercebányán pedig Giocondaként
lesz hallható.

2016-ban megkapta a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjét a nemzetközi
operaéletben is nagyra értékelt és hazai színpadokon is jelentős sikereket arató kiváló
énekművészete elismeréseként.